پیشنهاد سردبیر

حسین دهقان از تبدیل مدارس سنگی به مدارس استاندارد طی دوسال آینده خبر داد و گفت: رویکردهای خود را با اصول و علم روز و با پرورش مدیران و معلمین خوب بروزرسانی می‌کنیم.

مدارس سنگی کشور در ۲ سال آینده به مدارس استاندارد تبدیل می‌شود

آئین بهره‌برداری و رونمایی از طرح‌های ارتقای عدالت آموزشی و پرورشی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با حضور حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان، مراد صحرایی معاون توسعه منابع بنیاد مستضعفان و جمع دیگری از مسئولین صبح امروز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ در اردوگاه امام خمینی(ره) برگزار شد.

محمد بطحائی رئیس مجتمع آموزشی بنیاد علوی در این مراسم بیان کرد: در بنیاد مستضعفان و در حوزه محرومیت‌زدایی، حوزه سلامت، آموزش و زیر ساخت‌های آموزشی، مهارت و پرورش هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به لزوم تحقق عدالت آموزشی گفت: در بنیاد مستضعفان سه محور اصلی هدف‌گذاری شده که همگی بر اساس منویات رهبر انقلاب پایه‌ریزی شده است و نخستین محور آن بر کارآفرینی تاکید دارد.

وی در ادامه افزود: در بحث ارتقای بنیه علمی که محور دوم و پایه ماست مناطق محروم متاسفانه از امکانات لازم برخوردار نیستند و دستیابی به عدالت آموزشی محور اصلی کار ما است.

بطحایی هدف سوم بنیاد مستضعفان را بر پایه گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی توصیف کرد که این دست اردوها نیز بر همین اساس بنیان نهاده شده است.

این مقام مسئول حوزه آموزش، گفت: امروز تجهیزات ۱۲۰۰ مدرسه در مناطق محروم افتتاح خواهد شد. تجهیزاتی که در مسیر هوشمندسازی به بهره‌برداری خواهد رسید.

بطحایی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: بنیاد مستضعفان سعی دارد تا برنامه‌هایی را اجرا کند که نابرابری آموزشی از میان برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش نقش شتاب‌دهنده کشور را دارد بیان کرد: اگر ما در آموزش و پرورش تلاش لازم را نداشته باشیم همه تلاش‌های دیگرمان بی‌ثمر خواهد بود.

در ادامه این مراسم رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: با تجهیز اردوگاه امام خمینی (ره)، دانش آموزان را آگاه به الزامات آینده کرده‌ایم.

وی افزود: اگر نظام آموزشی را به تناسب امروز بروزرسانی نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

دهقان با اشاره به نشر بسیار زیاد اطلاعات در فضای مجازی تاکید کرد: در نظام آموزشی باید تلاش کنیم دانش‌آموزان را با مسیر زندگی و شغلی امروز آشنا کنیم.

دهقان در ادامه گفت: ما سعی کردیم رویکردهای خود را با اصول و علم روز و با پرورش مدیران و معلمین خوب بروزرسانی کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: تمامی مدارس سنگی طی دو سال آینده به مدارس استاندارد تبدیل خواهند شد تا در آینده نزدیک تنها تهران نباشد که از امکانات لازم برخوردار است. 

حمیدرضا خان محمدی مدیر عامل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در ادامه مراسم نیز اعلام کرد: اگر ما به استعدادهای موجود در سراسر کشور توجه کنیم و عدالت آموزشی را داشته باشیم قطعاً در حوزه‌های سلامت و اشتغال نیز نتایج آن را می‌بینیم.

وی ادامه داد: ما وقتی از عدالت آموزشی صحبت می‌کنیم به دنبال رسیدن دروازه بزرگ‌تری به نام عدالت اجتماعی هستیم در این میان به مدارس شبانه روزی هم توجه می‌شود. ما هم در آموزش و پرورش در کنار بنیاد هستیم. اگرچه نیازها از ظرفیت‌های ما خیلی بیشتر است برخی فکر می‌کنند مسئله مدرسه سازی حل شده ولی ما تا رسیدن به استانداردها فاصله داریم. ما زمانی می‌توانیم بگوییم در زمینه عدالت آموزشی و اجتماعی حرکت کردیم که در هر شهر در گرم‌ترین روز سال، سردترین ساختمان و در سردترین روز سال گرم‌ترین ساختمان مدارس باشند.

خان محمدی افزود: بنیاد مستضعفان در حوزه مدرسه سازی چند کار بزرگ انجام داده؛ یکی توجه به مناطقی که از نظر سرانه آموزشی در موقعیت بحرانی هستند. نکته دوم استفاده از تکنولوژی‌های جدید است. امروز قرار است مدرسه شهید آیت الله رئیسی در ایلام، مدرسه ۱۳ آبان در مشهد و مدرسه علوی در بجنورد افتتاح شوند. مدرسه علوی مشهد در عرض سه ماه با به روزترین تکنولوژی‌ها آماده شده است. نکته دیگر این است که بنیاد علوی پس از ساخت مدرسه امکانات تجهیزات را در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می‌دهد. علاوه بر مدرسه ساز مدرسه یار هم هست. تمام امید ما برای ساخت و ساز جدید و تجهیز مدارس برای دانش آموزان و آینده آنهاست.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.